تحصیل در اسکاندیناوی

دسته بندی: عمومی

2021/04/05


اسکاندیناوی شمالی ترین منطقه اروپا است که از سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند تشکیل شده است. این چهار کشور بهترین دانشگاه های اروپا و جهان را در خود جای داده اند و در کل می توانید بیش از 2000 پروگرم کارشناسی و کارشناسی ارشد را در این دانشگاه ها انتخاب کنید. تعدادی از دانشگاه ها و کالج ها در اروپا برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در سوئد، نروژ، فنلاند، آلمان و دانمارک شهریه رایگان را ارائه می دادند. با این وجود سیاست های شهریه رایگان در چند سال گذشته در برخی از کشورها تغییر کرده است که منجر به محدود شدن دانشگاه های بدون شهریه در این کشورها شده است. برای آموزش رایگان شهریه در سوئد، دولت سوئد در سال 2011 لایحه ای را برای معرفی شهریه و هزینه های پذیرش برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / بین المللی تصویب کرد تا با تعداد زیادی بورس تحصیلی بر اساس نیاز دانشجویان و شایستگی های علمی جبران شود. در فنلاند، اگر خارج از منطقه اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا هستید، لازم است شهریه پروگرم های کارشناسی و کارشناسی ارشد را که به زبان انگلیسی تدریس می شوند بپردازید. در ادامه درمورد هر کشور و شهریه میانگین دانشگاه های آن توضیح داده ایم.

 

سوئد

سوئد با 9.5 میلیون سکنه، پرجمعیت ترین کشور در شمال اروپا است. سوئدی ها به دلیل صادرات شهرت جهانی دارند، اعم از مبلمان (IKEA) مد(H&M)  یا موسیقی (Avicii). تحصیلات عالی سوئدی ها کم کم به موفقیت های بزرگ بعدی در صادرات تبدیل می شود: سوئد با تعداد زیادی دانشگاه در سطح جهانی و حدود 800 پروگرم تحصیلی به زبان انگلیسی، هر ساله دانشجویان بین المللی بی شماری را جذب می کند. برای دانشگاه ها و کالج های سوئد، هزینه های تحصیل برای دانشجویانی اعمال می شود که شهروندان اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس نیستند. این هزینه ها فقط برای پروگرم های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره ها اعمال می شود، در حالی که پروگرم های دکترا بدون شهریه است. دانشگاه ها خودشان هزینه های خود را تعیین می کنند و این هزینه برای اکثر دروس بین 80،000-140،000 کرون در هر سال تحصیلی متفاوت است. هزینه اپلیکیشن Universityadmissions.se برای دانشگاه ها و کالج های سوئد برای دانشجویانی که شهریه پرداخت می کنند 900 کرون تعیین شده است.

بیشتر مطالعه کنید: تحصیل در سوئد

 

دانمارک

دانمارک میزبان ده ها دانشگاه عالی است که آموزش کلاس جهانی را ارائه می دهند. بسیاری از موسسات و دانشگاه های کشور دانمارک از رویکرد یادگیری مبتنی بر مسئله، پرورش کار گروهی و پروگرم های کاربردی در دنیای واقعی پیروی می کنند. شما می توانید از بین تقریباً 600 پروگرم کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، پروگرم موردنظر خود را انتخاب کنید که همه این پروگرم ها برای دانشجویانی که از اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس هستند رایگان است. از بقیه دانشجویان معمولاً هر ساله چیزی در حدود 6000 تا 16000 یورو هزینه دریافت می شود.

بیشتر مطالعه کنید: تحصیل در دانمارک

 

نروژ

اگر می خواهید در نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کنید، می توانید از بین 250 پروگرم کارشناسی و کارشناسی ارشد که به صورت تمام وقت ارائه می شوند، انتخاب کنید. گرچه این کوچکترین پیشنهاد در بین دیگر کشورهای اسکاندیناوی است، اما نروژ، همچنان طیف گسترده ای از پروگرم ها را پوشش می دهد که می تواند انتظار هر نوع سلیقه آموزشی را تأمین کند. اکثریت قریب به اتفاق کالج ها و دانشگاه های نروژ، صرف نظر از اینکه اهل اروپا هستید یا نه، هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند. اما اجازه ندهید این فکر شما را فریب دهد که زندگی دانشجویی در نروژ کاری کم هزینه است؛ چرا که این کشور در میان گرانترین محل های زندگی در جهان قرار دارد. با این وجود، نروژ تجربه منحصر به فردی از تحصیل در خارج از کشور را ارائه می دهد که بدون شک قابل تأمل است.

بیشتر مطالعه کنید: تحصیل در نروژ

 

فنلاند

اینکه فنلاند دقیقاً جزو "اسکاندیناوی" محسوب می شود یا نه، در واقع قابل بحث است. بسیاری از فنلاندی ها تصور می کنند که میراث فرهنگی و زبانی آنها کاملاً متفاوت است و اگر شما آنها را اسکاندیناوی بنامید، مستقیماً مورد توهین قرار می گیرند. در عین حال، اگر شما تصور کنید که فنلاندی ها، اسکاندیناوی نیستند، بخشی دیگر از فنلاندی ها به همان اندازه مورد توهین قرار می گیرند! برای اینکه یک صحبت ایمن با آنها داشته باشید، همیشه می توانید از این منطقه به عنوان "شمال اروپا" یا " Nordics" یاد کنید. در هر صورت همچون دانشگاه های دیگر، انتظار آموزش با کیفیت بالا را از دانشگاه های فنلاند نیز داشته باشید. فنلاند دارای یک سیستم بخصوص توسعه یافته از دانشگاه های علوم کاربردی (یا پلی تکنیک) است که بر خلاف دانشگاه های تحقیقاتی، بیشتر بر کاربردی بودن تمرکز دارند. در دانشگاه های کشور فنلاند تقریباً 500 پروگرم وجود دارد که می توانید با انتخاب یکی از آنها و پذیرش در آن، در این کشور تحصیل کنید. همانطور که در مورد کشورهای دیگر نیز ذکر شد، شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا می توانند در این دانشگاه ها به صورت رایگان تحصیل کنند. از غیراروپایی ها معمولاً شهریه ای در بازه 10000 تا 15000 یورو در سال دریافت می شود. اگر اهل خارج از منطقه EU / EEA نیستید، برای پروگرم های کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، باید شهریه بپردازید. برخی از موارد استثنا نیز ممکن است اعمال شود. اگر مطمئن نیستید که این هزینه ها برای چه بخش هایی هستند،به سایت دانشگاهی که متقاضی آن هستید، مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که اگر شما مجبور به پرداخت شهریه هستید، همچنین واجد شرایط درخواست بورس تحصیلی موسسه نیز ممکن است باشید، پس حتما گزینه های بورس تحصیلی را درنظر بگیرید.

بیشتر مطالعه کنید: تحصیل در فنلاند

 

 


دیدگاه کاربران